Bij AbbVie hebben we een talentfilosofie op basis waarvan talent wordt bijgehouden, ontwikkeld en gestuurd. Als onderdeel van die filosofie is elke persoon – inclusief elke leider – verantwoordelijk voor continu leren en ontwikkelen. Een gevolg hiervan is dat leiders andere leiders stimuleren door actief deel te nemen aan de leer- en ontwikkelingsprogramma's van AbbVie.
Elke leider op het hoogste niveau, inclusief de chief executive officer, is betrokken geweest bij het leiden van of bijdragen aan de leer- en ontwikkelingsprogramma's van AbbVie. En alleen al in 2021 hebben ruim 50 senior leiders sessies geleid waarin ze hun persoonlijke ontwikkeling en carrière-ervaringen deelden.
“Als we verhalen van leiders horen, merken we al snel hoe we allemaal veel van dezelfde sterke punten, uitdagingen en kansen delen”, zegt Bryan Hall, IT-manager bij AbbVie.
Wij spitsen ontwikkelingsprogramma’s toe op de fase waarin werknemers zich in hun ontwikkeling bevinden
Vooral binnen een groot en divers personeelsbestand is wat nuttig kan zijn voor de ene werknemer of team misschien niet relevant voor een ander. Een nieuwe leider in marketing heeft bijvoorbeeld waarschijnlijk een ander soort ondersteuning nodig dan een postdoctorale student om te groeien in hun rol.
Om deze uitdaging aan te gaan, heeft AbbVie speciale teams opgezet die kennis en training aanbieden op het gebied van leiderschapsontwikkeling en functiespecifieke kennis en vaardigheden. Deze teams maken gebruik van inzichten van werknemers, bedrijfsstrategie, extern onderzoek, talentgegevens en thought leaders om het curriculum van AbbVie te bepalen. Deze aanpak leidde tot de lancering van gespecialiseerde programma's zoals het early career-programma van AbbVie, dat een reeks wisselende opdrachten biedt voor elke belangrijke discipline, inclusief beginnende wetenschappers en studenten op andere gebieden, en AbbVie's executive development-programma's, die op maat gemaakte ondersteuning bieden aan nieuwe en aanstaande leiders.
Werknemers worden daarnaast gestimuleerd om zelf de regie te nemen over hun eigen ontwikkeling door middel van een bibliotheek met trainingsprogramma's en uitgebreide materialen, die ze op hun gemak kunnen bekijken.
We zijn nieuwsgierig en innovatief en zoeken voortdurend naar manieren om ons te verbeteren
Net zoals we bij AbbVie streven naar innovatie in het ontdekken en ontwikkelen van nieuwe geneesmiddelen, zoeken we ook altijd naar manieren om innovatiever te zijn in onze benadering van leren. Eén van de manieren waarop leiders dit doen is door kennis op creatieve manieren over te brengen tijdens Learn. Develop. Perform. (LDP) Week, een bekroond initiatief op het gebied van de ontwikkeling van medewerkers.
Tijdens deze week en het hele jaar kunnen alle AbbVie medewerkers wereldwijd onze leermogelijkheden verkennen en luisteren naar interne en externe leiders van over de hele wereld. In de zes jaar dat het bedrijf het evenement heeft georganiseerd, hebben de organisatoren zichzelf uitgedaagd om creatief, nieuw aanbod te leveren, van muziekvideo's tot TED-talks, een 24-uurs radiostation, een sketchshow, een televisieprogramma, podcasts en webinars.
Tijdens deze en andere creatieve programma's die gedurende het jaar worden georganiseerd, doen AbbVie-leiders hun best om feedback van werknemers te meten en te verzamelen om te kijken wat ze kunnen verbeteren en aanpassen. Teams meten onder meer programmadeelname, werknemerssentiment, de impact van de ontwikkeling van vaardigheden op cultuur en de relatie tussen ontwikkeling en betrokkenheid.
“We dagen onszelf steeds weer uit om de lat hoger te leggen”, zegt Richmond. “Het is hard werken, maar als we ons blijven richten op het versterken van onze mensen, onze cultuur en onze strategie weten we dat we een grote impact blijven hebben op het leven van onze patiënten.”