Doe mee met “What Matters To You? Day!”

De afgelopen maanden was patiëntenzorg en contact anders dan iedereen voorheen gewend was. Door uitstel van zorg en zorg op afstand ligt de focus nog meer op de persoonlijke drijfveren van patiënten. En dat past helemaal bij de spirit van International “What Matters To You? Day!”

What Matters to You?

Wereldwijd organiseren zorgorganisaties in de eerste week van juni activiteiten om patiënten extra aan te moedigen het gesprek aan te gaan over wat er voor hen toe doet. Daarmee laten zij zien dat kwaliteit van zorg niet alleen te maken heeft met het verlenen van de beste zorg vanuit medisch oogpunt ‘What’s the matter?’, maar óók gericht is op de persoonlijke behoeften van patiënten ‘What matters to you? De dag zelf is jaarlijks op 6 juni; de meeste organisaties plannen activiteiten rondom deze dag of maken er een week van. Op whatmatterstoyou.nl kun je zien welke acties in 2018 en 2019 door Nederlandse ziekenhuizen zijn ondernomen.

Wat Er Toe Doet!

Doe ook mee! Laat je inspireren door de acties van anderen of zet de gesprekshulp Wat Er Toe Doet (WETD) in: een eenvoudige tool die patiënten snel inzicht te geeft in wat zij echt belangrijk vinden. WETD is ontwikkeld door Harteraad en in samenwerking met AbbVie ook geschikt gemaakt voor patiënten met cognitieve klachten zoals bij de ziekte van Parkinson. Daarmee is deze tool voor iedereen bruikbaar. WETD kan online met patiënten doorgenomen worden (zie watertoedoet.info) of er kan een papieren gesprekshulp gebruikt worden.

Vraag nu aan!

De WETD gesprekshulp, flyers en wachtkamerposters kunt u kosteloos per mail bij ons aanvragen: communicatie.ho.nl@abbvie.nl

Voor wie over narrow casting in de wachtkamer beschikt, zijn er korte aansprekende video’s te downloaden via  watertoedoet.info/producten

Ervaringen delen

Denkt u ook dat Wat Er Toe Doet  WETD waardevolle uitkomsten oplevert voor zorgverleners en patiënten? Het is onze ambitie dat deze manier van gespreksvoering standaard onderdeel is van ieder zorgpad. We horen graag uw eerste ervaringen en wat er voor nodig is om de gesprekshulp bij iedere patiënt jaarlijks in te zetten.