Waarom AbbVie?

Werken met de patiënt als focus

Bij AbbVie vinden we het belangrijk dat iedereen zich realiseert dat we ons werk doen om een positieve impact te hebben op het leven van patiënten. De initiatieven die we nemen starten dan ook altijd bij de patiënt. De reis van de patiënt (patient journey) is altijd ons uitgangspunt. Deze methodiek geeft ons inzicht in welke patiëntenbehoefte er is, van de eerste symptomen, behandeling en alles er tussenin.

De patient journey is de basis voor onze innovaties, zorgoplossingen en ontwikkelingen. Daarnaast geven we graag kenbaarheid aan de ziektegebieden waarin wij werken. Vaak koppelen we dit aan de jaarlijkse patiëntendagen, zoals Wereld Reuma Dag of Wereld Parkinson Dag. We nodigen dan bijvoorbeeld een vertegenwoordiger van een patiëntenvereniging uit om te vertellen over de ziekte. Of we laten medewerkers zelf ervaren hoe het is om patiënt te zijn tijdens zogenoemde patient experiences.

AbbVie Nederland - Fit voor werk en privéleven

Werk als onderdeel van de behandeling

Tim Rombouts,
Governmental Affairs Manager
Mensen die (chronisch) ziek zijn en daardoor
ongewild hun baan verliezen, kunnen de hulp gebruiken van de zorg, overheid,
patiëntenverenigingen én het bedrijfsleven. Vanuit AbbVie zet ik mij in voor werkbehoud
en maatschappelijke deelname bij (chronische) ziekte. Sámen met publieke
organisaties. Lees de belofte van Tim

Altijd een behandeling mogelijk bij kanker

Nadine Jansen,
Senior Clinical Research Associate 
Het fijnste deel van mijn werk? Dat ik écht een waardevolle bijdrage kan leveren aan iemands leven, zeker als het om het slotstuk gaat.  Samen met artsen optimaliseer ik de onderzoeksprocessen en begeleid ik in het correct uitvoeren van de studie om daarmee patiënten een zo goed mogelijke ervaring te geven. Lees de belofte van Nadine.

Kanker te slim af zijn

Mariëlle Cheung,
Medical Scientific Liaison
Elke patiënt die we niet kunnen helpen, is er één teveel. Ik heb veel contact met nationale en internationale experts: artsen en verpleegkundig specialisten. Ik vorm een schakel tussen de kennis die er is binnen onze organisatie en de kennis uit de dagelijkse praktijk. Lees de belofte van Mariëlle

De best mogelijke versie van je leven leiden


Natascha Roukema, patient relations & health communications manager

Het is mijn missie om zorgverleners en patiënten te prikkelen om aan de
slag te gaan met wat er echt toe doet. Daardoor verschuift de aandacht van
klachten naar wensen en behoeften, zoals een stevige boswandeling met de hond
kunnen maken, met vertrouwen fietsen met een kleinkind achterop of ontspannen
een treinreisje maken. In de ideale situatie wordt een interventie ingezet die
bijdraagt aan zo’n persoonlijke behandeldoel. Lees de belofte van Natascha.

Ontwikkeling van medewerkers

AbbVie heeft de ambitie om een ‘high performing’ organisatie te zijn. Medewerkers met de juiste kennis en capaciteiten zijn hiervoor essentieel.

Daarom besteedt AbbVie veel aandacht aan individuele ontwikkeling waarbij feedback en coaching centraal staan. Zo wordt elke werknemer gevraagd een ontwikkelplan te maken, waar zij samen met de leidinggevende en onze interne learning organisatie actief mee aan de slag gaat. Ieder jaar organiseert AbbVie initiatieven die volledig in het teken staan van ontwikkeling. Zoals de Development Week of de Career Development Journey. Ook is er een Leadership Development-programma waarin young en high potentials werken aan effectief en sterk leiderschap en de ontwikkeling van hun talenten.

Persoonlijk Ontwikkelings Budget (POB)

Medewerkers krijgen een Persoonlijk Ontwikkelings Budget, bedoeld voor trainingen, opleidingen en cursussen. Deze hoeven niet direct met de huidige functie of werkzaamheden te maken te hebben. Wel is het belangrijk dat ze een relatie hebben met werk, persoonlijke ontwikkeling of mentale weerbaarheid. En dat de interne óf externe inzetbaarheid van de medewerker wordt vergroot.

Flexibele arbeidsvoorwaarden in het Individueel Keuze Budget (IKB)

Naast AbbVie’s goede reguliere arbeidsvoorwaarden krijgen medewerkers een percentage van het bruto maandsalaris als Individueel Keuze Budget. Dit is opgebouwd uit de dertiende maand, de vakantietoeslag, de waarde van bovenwettelijke vakantiedagen en de afkoop van bijzonder verlof. Medewerkers mogen zelf bepalen hoe het IKB wordt uitgekeerd: maandelijks een gedeelte, jaarlijks in één keer of in vakantie- of verlofdagen.

Vitaliteitsprogramma’s

Vitaliteit is essentieel voor het succes van onze medewerkers. AbbVie ondersteunt zijn medewerkers daarom op vier aandachtsgebieden: gezonde geest, fysiek fit, in evenwicht en sociaal verbonden.

We vinden het belangrijk dat medewerkers goed voor zichzelf zorgen. Daarom is er op kantoor bijvoorbeeld dagelijks vers fruit beschikbaar. En biedt de catering gezonde en zoveel mogelijk verse voeding. Ook kunnen medewerkers zich regelmatig inplannen voor een stoelmassage op kantoor.

Daarnaast heeft AbbVie een abonnement op de Personal Coaching Service van Resilians. Deze coaching experts zijn gespecialiseerd in het vergroten van veerkracht, vitaliteit en bevlogenheid. Zij richten zich voornamelijk op vraagstukken op het gebied van werk en privé. Medewerkers en hun gezinsleden kunnen vertrouwelijk contact opnemen met Resilians en kosteloos gebruikmaken van hun diensten.

Week of Possibilities

Met dit wereldwijde AbbVie-initiatief leveren wij een bijdrage aan groepen of organisaties die wat extra hulp kunnen gebruiken. Elk jaar zetten onze medewerkers zich gedurende een week in voor de maatschappij met verschillende initiatieven. Door bijvoorbeeld een speeltuin op te knappen of te gaan wandelen met ouderen.

Sporten voor het goede doel

AbbVie’s medewerkers sporten graag samen voor het goede doel. Op een gezonde manier draagt AbbVie bij aan de maatschappij. Door bijvoorbeeld mee te doen aan verschillende hardloopwedstrijden haalden de medewerkers al veel geld op voor Emma at Work. Deze organisatie begeleidt jongeren met een chronische ziekte of lichamelijke beperking naar werk. Ook de HomeRide is een terugkerend initiatief om al fietsend geld op te halen voor het Zwolse Ronald McDonald huis.

Wekelijkse organisatie-updates

Elkaar inspireren en ervaringen en kennis delen zijn belangrijke elementen voor het creëren van een teamgevoel. Dit doen wij door een wekelijkse bijeenkomst te organiseren voor het hele bedrijf. Hierin worden, onder het genot van koffie/thee en wat lekkers, successen gevierd, ‘best practices’ gedeeld en updates gegeven vanuit de verschillende teams.

Evenementen

AbbVie organiseert ieder jaar verschillende evenementen om alle medewerkers te betrekken bij de organisatie en de strategie. Maar natuurlijk ook om elkaar te inspireren en beter te leren kennen.

Awards

AbbVie looft diverse awards uit om elkaar te laten zien wat wij doen, om onszelf continu te verbeteren en om als organisatie te innoveren. In vrijwel alle functies zijn er onderscheidingen te verdienen. Teams of personen kunnen een project indienen om een award te winnen. Een award is een blijk van waardering voor al het werk en de inzet die een persoon of team heeft getoond.